Jak být štíhlá jako proutek? Zkuste cvičení s obručí

Cvičení s obručí, kterou si jistě každý pamatuje z dětství, se dostává opět do módy pod názvem hooping. Jedná se o zábavný pohyb, který vytvaruje celou postavu a pomůže ke štíhlejšímu pasu. Potřebujete jen obruč a trochu místa okolo sebe.

Jak být štíhlá jako proutek? Zkuste cvičení s obručí

 

Kroužení obručí je nyní opět na výsluní, propadly mu i některé známé osobnosti. Je to cvičení nejen pro ženy, ale i pro muže nebo děti. Výhodou je, že nemusíte hledět na váhu nebo věk, začít můžete kdykoliv. Pokud se budete cvičení s kruhem věnovat pravidelně, můžete si vytvarovat postavu a zhubnout. Zezačátku to může vypadat složitě. Někomu to jde lépe, jinému déle trvá, než si osvojí ten správný pohyb.

Cvičit můžete doma, ale také v některých fitness centrech, kde se tomto programu věnují. Najdete je ve většině větších měst. Tam vám obruč také mohou zapůjčit, pokud nemáte svoji nebo si ji nechcete s sebou nosit. Existují lekce pro pokročilé i pro začátečníky, kde vás naučí správnou techniku, a pak můžete kroužit klidně i doma při hudbě nebo televizi. Pokud nechcete chodit do fitka, zkuste shlédnout některé z lekcí na internetu a uvidíte, zda vám kroužení půjde a bude vás bavit. Důležité je používat správnou techniku.

Obyčejné lehké obruče, které stojí většinou do dvou set korun, a zakoupíte je v hračkářství nebo sportovních potřebách, na hooping vhodné nejsou. Zezačátku je použít můžete, například pro vyzkoušení, ale je lepší si zpořídit obruč speciální, která je pevnější a těžší. Také bývá o dost větší. Zakoupit je můžete ve specializovaných obchodech, kamenných i internetových, pod názvem „hula hoop", nebo také v některých fit centrech. Existují i obruče skládací, vhodné na cestování.

K roztočení obruče se nevyužívá pohyb pánví. Jde o odrážení obruče ve dvou silových bodech. Někomu to jde od začátku samo, jiný na to musí teprve přijít postupem času. Při tomto cvičení snadno vypnete hlavu a zapomenete na všední starosti. Na první pohled to nevypadá, ale jde o velmi variabilní činnost. S obručí se můžete pohybovat v prostoru, otáčet se, dělat výpady, měnit strany i pozice.

S obručí se dá tančit i posilovat. „Hoop fitness" je spíše o posilování, „hoop dance" zase o tanci, Existuje i spojení obou variant, většinou pod názvem „hoop fit and dance" nebo „hoop mix". Při hoopingu se zapojují boky, břišní i zádové svalstvo. Jedná se především o ty svalové partie, které podporují správné držení těla. Určitými cviky posilujete i stehna, paže, ramena nebo hrudník. Tělo se zpevní a bude více ohebné. Jakmile zvládnete denně kroužit 15 minut, výsledky se brzy dostaví.

Magdalena Vašková

 

Obrázek: © Ambro | FreeDigitalPhotos.net

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info