Lněný olej

Lněný olej se získává lisováním semínek lnu setého, který známe hlavně jako textilní plodinu. Panenský lněný olej, který se lisuje za studena z lněných semínek, obsahuje až 72 % nenasycených esenciálních mastných kyselin, vysoké množství lecitinu, minerální látky a vitamíny.

Panenský lněný olej je jedním z nejbohatších přírodních zdrojů esenciální mastné kyseliny Omega 3, ta má výborný vliv na srdce a cévy, pomáhá snižovat hladinu cholesterolu. Lecitin je také znám svým příznivým účinkem na nervový systém a mozkovou činnost.

Důležitou složkou lněného oleje je niacin. Ten je důležitou součástí komplexu vitamínů B3. Lněný olej dále obsahuje také inulin, který čistí střeva a upravuje střevní mikroflóru. Panenský lněný olej je bohatý na lignan, který se osvědčuje při prevenci rakoviny prsu a rakoviny tlustého střeva.

Lněný olej lisovaný za studena se uplatňuje při vnitřním i vnějším užití. Vnitřně působí jako například prevence civilizačních onemocnění, pomáhá budovat obranyschopnost a posiluje vitalitu člověka. Lze jej však použít i na ošetření suché a ztvrdlé kůže, má vynikající regenerační účinky, pokožku zvláčňuje a zjemňuje.

O účinnosti lněného oleje se při svém výzkumu přesvědčila i německá biochemička Dr. Johanna Budwigová, patřící mezi významné evropské autority v oblasti tuků a výživy. Svůj život zasvětila výzkumu rakoviny a často bývá uváděna jako jeden z nejlepších výzkumníků rakoviny v Evropě. Měla také vzdělání v oborech biochemie a fyziky a byla uznávanou autoritou v problematice tuků, olejů a výživy. Po mnoha letech výzkumu, do kterého patřily roky klinických experimentů, se Dr.Budwigové podařilo prokázat, že tepelně nezpracovaný lněný olej může tělu poskytovat esenciální mastné kyseliny, které jsou schopné doplňovat ztráty kriticky potřebných fosfolipidů a lipoproteinů, chybějících ve stravě mnoha lidí. Doktorka Budwigová se však nespokojila jen s konstatováním, že esenciální mastné kyseliny jsou „zdravé". Snažila se najít způsob, jak zajistit přísun co největšího množství esenciálních kyselin ve formě, kterou náš organismus dokáže nejlépe zpracovat.
A pak učinila skutečně převratný objev. Zjistila, že smíchá-li lněný olej (který je nejlepším zdrojem kyselin omega 3) s mléčnou bílkovinou získanou z tvarohu nebo jogurtu, lidské tělo dokáže nejlépe přijmout esenciální kyseliny v něm obsažené. V kombinaci se sírou z mléčné bílkoviny se lněný olej stává rozpustným ve vodě a v této podobě pak může proniknout do všech kapilár a buněk, kde podporuje takzvané „buněčné dýchání". Pokud podpoříme buněčné dýchání, náš organismus si poradí s většinou problémů sám.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info