Vlasy

Jak na zdravé vlasy?

Jak na zdravé vlasy?

Vlasy jsou naším módním doplňkem, který ostatním signalizuje, jaký životní styl udržujeme. Nedostatek lesku či řídnutí závisí na faktorech, které neovlivníme. Jsou jimi genetické dispozice, hormonální změny, stáří. Vhodná péče a životospráva však může mnohé zachránit a proměnit zplihlé vlasy na bohatou kštici, za níž se nebudete stydět. Poradíme vám, jak na to.

Bez stresu s dobrým jídlem

Vlasové vlákna jsou převážně složená z proteinů, hlavní podíl na jejich zlepšení má tedy vyvážená strava. Jezte ovoce, zeleninu a bílkoviny. Pokud pro zkvalitnění chcete udělat ještě více, lékaři doporučují vitaminy zinek a panthenol. Mimo potravin, nezapomínejte také na relaxaci, přemíra stresu či deprese způsobují matný vzhled a dokonce vypadávání vlasů.

Máte vhodný šampon?

Většina lidí používá jakýkoliv, co najde v koupelně. Což je špatně. Základem úspěchu zdravých vlasů je totiž výběr vhodného šamponu. Při rozhodování jaký použít, rozhodují dvě hlediska – jaký typ vlasů máme, a kolikrát za týden si je umýváme.

Často se mastící vlasy potřebují spíše jemnější ovocný šampon na každodenní užití. Na barvené vlasy převážně volte výživné přípravky, abyste zabránili vysušování. Jestli si barvu chcete udržet co nejdéle, vyhněte se chlorovaným bazénům a na slunci noste klobouk či jinou pokrývku hlavy. Na suché vlasy je nejvhodnější glycerin a kolagen na regeneraci. Pro podpoření účinku na konečky naneste před mytím Tea Tree olej. Kudrnaté vlasy dobře snáší zjemňující šampony s hydratací.

Ve všem případech ale vybírejte šampony s menším obsahem chemických přísad, obzvlášť sulfáty a parabeny. Mohou vyvolávat různé nepříjemné alergické reakce či zarudlé oči.

Základní péče o vlasy

Po každém umytí dopřejte vlasům kondicionér a jednou za týden masku. Vyvarujte se přílišnému česání, tření hřebenem ničí totiž vlasové prameny způsobující ztrátu objemu a splihlé konečky. Časté fénovaní, kulmování či používání žehličky také vlasům moc neprospívá. Nechte je někdy přirozeně uschnout nebo je obmotejte ručníkem.

Přihlášení

Tato stránka používá cookies. Vice info